Уважаеми представители и участници в Професионалната Лига на Националните Картинг Серии на БФК,
На първо място, основната цел на ръководството на БФК е да постави всички участници в равностойно положение с оглед на материална база и спазване на националните и международни правилници. Особено важно е също да се поставят уменията на пилотите на преден план и да не позволим нарушаването на правилата или поставяне в неравностойно положение на състезателите да наруши основните принципи и морал в спорта.
Искам също да благодаря на всички участници в първият кръг от Националният шампионат по картинг за спазването на всички времеви графици и успешното отразяване и директно излъчване на състезанието в неделя. Надявам се всеки от вас да е гледал поне веднъж записа и очакваме вашите препоръки и предложения за подобряване на следващото такова през идния уикенд. Искам да благодаря още веднъж на Иван Петров и екипа му за доверието и усилията това да се случи. От всички нас зависи заедно да направим професионалния картинг спорт по-популярен и по привлекателен за спонсори и рекламодатели в България.
В този ред, много важно за нас е да решим проблема в клас Ротакс и клас Джуниор, породен от липса на достатъчно състезатели на първия кръг. От една страна не можем да си позволим при национално и световно представена телевизия като БУЛСАТКОМ и директно излъчване да върнем и един пилот дошъл с подготвена техника за състезание – най-малко при общ брой пилоти под 30. От друга страна поставянето на два различни типа машини с два различни вида гуми в един клас , макар и с отделни класирания не е правилно. Разликата характеристиките и представянето на техниката са ясни на всички вас. Направеното изключение, по време на първия кръг, показа, че това е възможно, но трябва да се работи в посока изравняване на възможностите на двата основни вида машини. От друга страна, регламентираният по ФИА клас Джуниор – OKJ – на практика имаше само един представител с хомологирана техника, отговаряща изцяло на условията за класа. Това пък показва, че може би ще е трудно да съберем минимума от 4 машини за отделен клас по реалният регламент за клас Джуниор.
Поради описаните по горе причини имаме огромно желание да направим нашите спортни уикенди празник на спорта, изпразнени от каквито и да е огорчения или преднамерени действия в ущърб на името „Картинг спорт”. Още повече в момент в който имаме реален шанс да направим нашият любим спорт – спорт с национално и социално значение, не само от директната продукция на терен от най-гледаната сателитна телевизия по света и в България, но и с въвеждането на аматьорския шампионат по картинг на всички съществуващи ренталски писти. За да постигнем тези цели предлагаме следното:
- Въвеждаме отново използването на Национален клас – NO GEAR OPEN .
- Ако се получат заявки за участие на минимум 4 пилота с картове различни от Ротакс, то те сформират отделна серия и се състезават отделно.
- Ако се получат заявки за участие на минимум 4 пилота с картове хомологирани за клас Джуниор – ОКJ по стандартите на ФИА – то те сформират отделен клас и се състезават отделно .
- При всички други сценарии всички машини без скорости, изключвайки класовете MINI и MINI BG, могат да се състезават заедно в една серия и с отделно класиране по класове (както по време на първия кръг) ПРИ СЛЕДНИТЕ УСЛОВИЯ:
- Уеднаквяване на използваните гуми с тези на по многобройните машини, в случая РОТАКС. Тоест, всички участници с картове различни от РОТАКС в клас NO GEAR OPEN ще трябва да ползват гумите валидни за РОТАКС класа.
- Изравняване на възможностите на техниката спрямо тегло и мощност (BOP) с наказателно тегло за по бързите машини. Гореописаното предложение е продиктувано както от лични съображения на Управителния съвет на БФК, така и на писма получени от участници в шампионата. BOP или балансиране на представянето не е нещо ново и се прилага масово в автомобилния спорт при различни машини и техника в един клас. Искаме предварително да подчертаем, ще то е динамичен процес и може да бъде променян спрямо представянето на различните трасета. Също така предварително да ви информиране, че BOP ще се използва САМО за Националния клас NO GEAR OPEN и САМО в случай, че поради липса на участници няма възможност да се сформира отделен клас и тези пилоти използващи такава техника ще трябва да се състезават заедно с клас РОТАКС в една серия. BOP също отпада ако се сформира отделен клас NO GEAR OPEN и няма смесване на класове в една серия, тоест имаме минимум четири машини различни от РОТАКС в един клас.
- Отново искаме да подчертаем, че запазваме регламента на клас Джуниор-ОКJ по ФИА, ако се сформира такъв клас с минимум 4 машини отговарящи изцяло на хомологацията.
С гореописаното предложение, което ще влезе в сила за следващото състезание (втори кръг на НКС), сме се опитали да намерим баланс между интересите на всички участници в картинг шампионата от една страна и позитивизма, спортната етика и развитието на картинг спорта в България от друга страна.
С особена голяма молба се обръщам към всички участници, механици и родители: МОЛЯ използвайте модерен и почтен начин на комуникация с БФК. Всички участници в управлението на шампионата сме на доброволни начала и не получаваме хонорар за това – обратното даваме както от времето си, така и лични средства за да подобрим организацията и направим нашите уикенди малки празници.
През делнични дни всеки от нас има регулярен бизнес или работа, който обикновено ни отнема цялото налично време.
МОЛЯ всички въпроси, проблеми, предложения и др. изпращайте на е-мейла на БФК- office@bfk.bg
Уверяваме Ви че ще ви отговорим в най кратък срок.
Искам също да благодаря персонално на Александър Спиров за положените до момента усилия и за възможността да продължим да работим заедно.
В навечерието на най-светлите Християнски празници искам да ви пожелая най вече много здраве, семейно щастие и спортни успехи!
С Уважение: Росен Даскалов